Lantliv inredning

Här kan du få inspiration med allt från tyger,smycken,väskor,kläder och mycket mer...

Ren tvätt och nystädat kök

Publicerad 2011-07-19 14:03:41 i Allmänt

Halloj alla semesterfirare, hoppas ni har det bra i sommar-Sverige. Själv har jag (Gunilla) nu 2 veckors semester och tyvärr ser det ut att bli dåligt med sol, får nog bli en resa till värmen i höst. Istället får man passa på att göra annat tex städa köket och rensa i garderoberna vilket jag pysslat med idag.

Var även in på jobbet en sväng igår och tog lite foton från butiken så ni får se vad som händer där.

Nu har vi fått in den härliga tvättmedelsserien igen med tvättmedel sköljmedel och strykvatten. Finns i den klassiska doften lavendel samt en nyhet apelsinblomma, jättefräsht!



Mitt tips för den som är på jakt efter nytt porslin till köket kan jag rekommendera Brukas provence serie. Härligt rejäla tallrikar, skålar och inte minst den fina spillkummen skålen. Enkelt fint porslin i bra kvalite som man lätt kan kombinera med annat tex det mönstrade porslinet från Marocco som också blivit en riktig favorit.





Här kommer även några bilder från mitt (Gunillas) för dagen nystädade kök. Jag trivs verkligen jättebra i vårt kök, det är inte så stort men köksön är verkligen super och så är jag jättenöjd med vårt hörnskafferi som rymmer allt vi behöver.





När vi gjorde om i köket tog vi fram timmerväggen mellan kök och matrum. Det var meningen att den skulle vara vit, men när vi skulle göra sista strykningen visade det sig när vi kommit halvvägs att vi fått fel färg, den var ljusgrå istället. Men det blev fakiskt rätt bra och får nog vara grå ett tag till. På motsatta sidan, i matrummet, är väggen målad en gång med vit grundfärg vilket jag egentligen tycker blev finast.

Kommer nog fler uppdateringar senare i veckan...

Ha det så bra och ta er gärna en tur till butiken, inte minst på torsdag då vi fyller på med nya soliga torsdags erbjudanden...

Kram Gunilla & Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lantliv, Gunilla Nielsen

Lantliv inredning är en butik på ca 200 m2 i centrala Leksand kända för vårt breda sortiment. Vi är en lifestyle butik med inredning, tyger, möbler, lampor, kläder, sjalar och smycken. Ni kan även handla via vår nätbutik. Vi syr upp gardiner och kuddar på beställning. I bloggen ska vi försöka uppdatera bilder från butiken samt visa andra förhoppningsvis inspirerande miljöer etc.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela