Lantliv inredning

Här kan du få inspiration med allt från tyger,smycken,väskor,kläder och mycket mer...

Decemberkväll hos Gunilla

Publicerad 2011-12-14 20:18:26 i Allmänt

Hallå!

Tänkte bjuda på lite pics hemifrån mig och mina familj i Gräv. Tyvärr har jag lite svårt att få till en fotning medans det är dagsljus så ni får nöja er med lite mörka bilder.

Julen hos oss går lite i naturens tecken i år. Har varit ute i skogen och samlat pinnar som jag tillsammans med yngste sonen Edwin gjort stjärnor av. Edwin tyckte i alla fall att jag var jätteduktig. Kul att man kan imponera på nån, hi hi...

På den "lite" större har jag hängt en ljusslinga, kan inte bestämma mig om det är fint eller inte...





På soffborden har jag ett svart fat med svarta ljuslyktor från Olsson & Jensen som finns i butiken och en mörkgrön julkula (som tyvärr är slutsåld). Jag har även äntligen fått tag på en svart julros som snälla Ulrika på Blomsterflärd beställt hem till mig. På bilden ser den mera lila ut än svart men i verkligheten skiftar den lite åt svart/lila.

Julrosen satte jag i en gammal glaslykta och lindade rötterna med jutesnöre. Den är lite känslig för värme så på nätterna försöker jag komma ihåg att ställa den lite svalt. Vi får väl se hur länge den klarar sig...



Under sofforna har jag en svart stor matta från Day Home. Kuddarna är en mix av Day Home och Olsson & Jensen. Vilka som ni vid det här laget nog förstått är riktiga favoriter.

Den stora taklampan kommer naturligtvis även den från butiken, men är för tillfället slutsåld i den här färgen (kitt), men kommer i januari igen.




I matrummet sitter en stjärna modell lite mindre. Där har jag även en golvlykta som finns i butiken, liksom kudden från Day Home i linne med guldbroderi och guldpaljetter. Paljetter är egentligen verkligen inte jag men den här kudden gillar jag skarpt!







Den uppmärksamme ser att på halvmånebordet på denna bild har jag ljusstakar från House Doctor i olika storlekar (finns så klart på Lantliv)...



Ja ha och här står det lyktor från Olsson & Jensen i lite ärgat grönt. Här har även naturen smygit sig in med lite kottar i en hög glas skål på fot. Den här kommer från Lantliv för ett tag sedan och är slut men kan nog komma in till våren igen. På bordet står det också en lampa från Olsson & Jensen. Finns just nu i färgerna svart och natur (omålad) för 699 kr.



På skänken i köket består julpiffet av granris i en gammal glaskruka med små glaskulor i mattsvart knutna med svart organsa band. Kulorna är precis nyinkomna till butiken och kostar bara 15 kr och är superfina. Lite svårt att se då bilden tyvärr blev väldigt mörk.






Sista bilden för denna gång. Här har vi köksön och en gammal silverbricka från min mormor och morfar. På den står en stor gammal glaskruka med ljus och kottar, och favoritdoftljuset med kaneldoft (finns fortfarande några kvar i butiken för er som vill ha lite juldoft hemma).

I silvervasen från Day Home har jag favoritblomman för julen, en vit hyacint. Har flera stycken hemma men de börjar blomma över nu så det får bli att köpa nya i morgon igen tror jag...

Hoppas ni fått lite inspiration och att ni fortsätter kika in till oss

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kram

Gunilla

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2011-12-19 21:21:58

Tjusigt tjusigt! Och det ska vara ljusslingor på stjärnan... :)

Postat av: Madde How

Publicerad 2011-12-20 11:34:03

Så jättefint du har det Gunilla!



Kram Madde

Postat av: Liza

Publicerad 2012-01-05 22:07:47

Vilka underbara lyktor ( dom gröna med hålmönstret)!

Vad kostar dom?



Mvh Liza

Postat av: Annashjärtan

Publicerad 2012-01-11 19:43:59

Jättefint! Har lagt upp bild på glasburken jag köpte av er, ljusstaken (JUL) får nog vänta lite :-) Ha en fin kväll, kram Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lantliv, Gunilla Nielsen

Lantliv inredning är en butik på ca 200 m2 i centrala Leksand kända för vårt breda sortiment. Vi är en lifestyle butik med inredning, tyger, möbler, lampor, kläder, sjalar och smycken. Ni kan även handla via vår nätbutik. Vi syr upp gardiner och kuddar på beställning. I bloggen ska vi försöka uppdatera bilder från butiken samt visa andra förhoppningsvis inspirerande miljöer etc.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela