Lantliv inredning

Här kan du få inspiration med allt från tyger,smycken,väskor,kläder och mycket mer...

Julstämning hos Maria

Publicerad 2011-12-06 10:29:15 i Allmänt

Här kommer lite inspirationsbilder från Marias hem.

Det är nu bara knappt tre veckor kvar till jul och den mysiga snön lyser med sin frånvaro. Lite svårt att få den riktiga julstämningen men några få saker kan ändå skapa julmys

I köket går färgerna i vitt, svart med lite gröna detaljer. Ett nytt skåp har fått flyttat hem till mig från Lokgården och det känns som det blev helt rätt

På matbordet har jag en bricka från butiken (kostar 199 kr) med lyktor i olika storlekar. Allt detta finns hos oss på Lantliv utom de randiga kulorna som tyvärr är slutsålda. Här kommer också lite gröna inslag med krukorna.



De fina lyktorna med hålmönster är för tillfället slut i butiken men kommer in under nästa vecka igen.



På skänken i köket har jag skapat lite julstämning med en liten gran i glasburk och kulor från Day Home. Porslinet kommer från Olsson & Jensen och finns att köpa i butiken, liksom den stora lyktan



Bild från skänken i hallen



Även i badrummet har jag försökt skapa lite julstämning.



Vår lilla sittgrupp i vardagsrummet. Även här går färgerna i svart och vitt. På bordet har jag ljuslyktor från Day Home i olika modeller.  Just Day Home är både min och Gunillas favoritleverantör som ni kanske redan förstått.  De har sååå mycket fint





Även i soffgruppen har det smugit in en kudde från Day Home. Den är i linne med guldbroderi och kostar 699 kr. Lampan på borden kommer från Olsson & Jensen är också en detalj jag känner mig nöjd med. De guldfärgade är slut i butiken men finns hemma som trärena

Känner att det behövs inte så mycket mer färg då gulddetaljerna ger mycket värme

Det var allt för nu från mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lantliv, Gunilla Nielsen

Lantliv inredning är en butik på ca 200 m2 i centrala Leksand kända för vårt breda sortiment. Vi är en lifestyle butik med inredning, tyger, möbler, lampor, kläder, sjalar och smycken. Ni kan även handla via vår nätbutik. Vi syr upp gardiner och kuddar på beställning. I bloggen ska vi försöka uppdatera bilder från butiken samt visa andra förhoppningsvis inspirerande miljöer etc.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela