Lantliv inredning

Här kan du få inspiration med allt från tyger,smycken,väskor,kläder och mycket mer...

Sommar, sommar!

Publicerad 2012-06-15 16:09:33 i Allmänt

Värmen lyser med sin frånvaro, är sommaren verkligen här? Ja det är nu mitten av juni och man får verkligen ta vara på solglimtarna mellan regnskurarna. Läser i lite andra bloggar att i södra Sverige verkar sommare i alla fall kommit, så vi får väl hoppas att den snart landar här hos oss i Dalarna. Den senaste prognosen säger i alla fall sol till midsommar! Den tror vi på tycker jag...

Har tagit lite nya bilder från butiken samt lite på mina trädgårdsplanteringar. De är än så länge rätt små och har inte tagit sig ännu men växer det som gräsmattan så blir det nog bra...:)

I den stora korgen har jag planterat en vit Klematis och runt om som marktäckare en sorts klöveraktig växt med ljusgrönt i mitten och vinröd/svart runt kanterna. Där ska jag sen sätta i ett växtstöd av pinnar till Klematisen. I trätunnan har jag favoriten Chokladblomma och i den lite mindre korgen ett gräs som kommer att få ljusa vippor. Korgarna har vi i butiken och jag har klätt dem invändigt med sopsäck.


Chokladblomma i närbild. Doftar härligt av choklad, särskilt på kvällen



Vår midsommar hörna i butiken. Fräscha textiler, kuddar och löpare från Nyblom & Kollen, porslin från Bruka mm



Finfina glas och kanna till saften eller sommardrinken. Superbra pris, 29 kr för de mindre glasen, 39 kr för det stora och 149 kr för den härliga kannan

Ha en riktigt härlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lantliv, Gunilla Nielsen

Lantliv inredning är en butik på ca 200 m2 i centrala Leksand kända för vårt breda sortiment. Vi är en lifestyle butik med inredning, tyger, möbler, lampor, kläder, sjalar och smycken. Ni kan även handla via vår nätbutik. Vi syr upp gardiner och kuddar på beställning. I bloggen ska vi försöka uppdatera bilder från butiken samt visa andra förhoppningsvis inspirerande miljöer etc.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela